Wielki Sukces! Kolejny raz w Warszawie! Tym razem wygraliśmy ogólnopolski konkurs!

Uczennice z Kietrza znalazły haka na czerniaka

Projekt kampanii autorstwa uczennic z Zespołu Szkół w Kietrzu w województwie opolskim zwyciężył w VI edycji programu „Mam Haka na Raka” poświęconej profilaktyce czerniaka.Premierowa emisja kampanii odbyła się podczas gali finałowej 13. czerwca br.w ATM Studio w Warszawie.

Podczas uroczystej gali finałowej w Warszawie poznaliśmy laureatów VI edycji programu „Mam Haka na Raka”. Nagrody przyznano w sześciu kategoriach: nagroda mediów, nagroda za działania lokalne, nagroda studentów Medycyny i Zdrowia Publicznego, nagroda Hakowicza, nagroda Partnera Strategicznego oraz nagroda główna. Zwycięskie zespoły przyjechały z Lublina, Gąbina, Tomaszowa Mazowieckiego, Opola, Chrzanowa i Kietrza. Główną nagrodę zdobyły uczennice z Kietrza!!!


Spot telewizyjny przedstawia ekspertów ds. zdrowia w trakcie wywiadu z dziennikarzami. W mediach pojawiła się informacja o rzekomych planach budowy nad Polską kopuły chroniącej obywateli przed złośliwym działaniem promieni UV powodujących czerniaka. Doniesienia wywołały lawinę pytań ze strony tłumnie zgromadzonych reporterów. Autorkami pomysłu są Katarzyna Lasyk, Ewa Szota, Paulina Hnatyszyn i Magdalena Frelich. Hakowiczkami opiekowała się Pani Elżbieta Szewczak.


„Pomysł młodzieży w ciekawy sposób ukazuje realia i zwraca uwagę na ważny problem społeczny, jakim jest rosnąca liczba zachorowań na czerniaka. Żyjemy w szumie informacyjnym. Z jednej strony kult piękna, moda na opaleniznę, z drugiej zasłyszaneinformacje na temat niebezpieczeństw wynikających z nadmiernego przebywania na słońcu czy w solariach. Tymczasem warto pamiętać, że zdrowie jest w naszych rękach. Obserwacja swojego ciała i co za tym idzie wczesne wykrycie zmian prawie w 100% daje szansę na wyleczenie nowotworu skóry” – mówił podczas uroczystej gali w Warszawie, Jerzy Toczyski, Prezes GlaxoSmithKline, partner strategiczny programu. Zwycięska kampania zaskakuje finalną puentą: „ Jeżeli zauważysz niepokojące zmiany na skórze, skontaktuj się z onkologiem lub dermatologiem. Wczesne wykrycie pozwala na wyleczenie nowotworu skóry.”


„Niewiele uwagi poświęcamy temu, jak należy zadbać o siebie i swoją skórę w słoneczne dni. W społeczeństwie narodziła się niezdrowa moda na opalone ciało, która powoduje nie tylko przyspieszenie starzenia się skóry, ale przede wszystkim zwiększa ryzyko zachorowania na 13.06.2013 r. nowotwory. A warto podkreślić, że w ostatnich 30-stu latach stwierdzono 3-krotny wzrostzachorowań na nowotwory złośliwe skóry. W każdym roku w Polsce na czerniaka zachorowuje około 2500 osób, a prawie połowa z nich umiera. Razem z Hakowiczami chcemy spróbować przemówić do rozsądku Polaków. Ta kampania może nam w tym pomóc. Tylko poprzez regularną obserwację swojego ciała i odpowiednio wczesną konsultację z lekarzem możemy przyczyniać się do zmiany statystyk dot. umieralności z powodu zachorowań na czerniaka.

Duże brawa dla dziewcząt z Kietrza” – mówił dr Janusz Meder, Prezes Polskiej Unii Onkologii, organizator Programu.

Zwycięzcy VI edycjiwyjadą na obóz językowy za granicę. Otrzymali również nagrody rzeczowe, a ich szkoły m.in.:model skóry człowieka, komplet plansz z anatomią człowieka oraz mikroskop. Dodatkową nagrodą jestudział w planie zdjęciowym jednej z kampanii realizowanych przez Fabrykę Komunikacji Społecznej. Emisja kampanii „Obserwuj znamiona” będzie realizowana w ogólnopolskich mediach do końca bieżącego roku. Gala w Warszawie zakończyła VI edycję Programu.